Το Πρωταρχικό Καθήκον ενός Manager

image

Σε κάθε εταιρία μικρού ή μεγάλου μεγέθους υπάρχει ένα άτομο που κρατάει τις τύχες της στα χέρια του και αυτός είναι ο manager.
Manager είναι το άτομο εκείνο που διοικεί την εταιρία σε καθημερινή βάση δίνοντας λύσεις ή παίρνοντας όπου απαιτείται.
Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν να δούμε ποιο είναι το βασικό καθήκον ενός ατόμου με τόσο μεγάλη υπευθυνότητα.
Θα εχετε ίσως παρατηρήσει στην εταιρία σας ή σε άλλες εταιρίες που πιθανά γνωρίζετε τη λειτουργία τους ότι υπάρχουν περιοχές της εταιρίας που δεν λειτουργούν όπως θα έπρεπε ή τα αποτελέσματα της λειτουργίας τους είναι λιγότερα από τα αναμενόμενα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το γενικότερο «φρενάρισμα» της εταιρίας. Αν και οι λόγοι για κάτι τέτοιο μπορεί να είναι πολλοί και διάφοροι, εν τούτοις είναι ο manager εκείνος που έχει την γενική και τελική ευθύνη για κάτι τέτοιο.
Το πρωταρχικό καθήκον ενός manager είναι να διοικεί και να κατευθύνει μια εταιρία με τρόπο ώστε αυτή να λειτουργεί στο υψηλότερο επίπεδο απόδοσης, εκμεταλλευόμενη στο έπακρο όλες τις δυνατότητες που έχει.
Αυτό σημαίνει ότι η δομή της εταιρίας θα πρέπει να είναι απλή και λειτουργική ώστε να διευκολύνεται η παραγωγή στα διάφορα τμήματά της.
Σημαίνει επίσης ότι ο κάθε εργαζόμενος θα πρέπει επίσης να λειτουργεί στο maximum των δυνατοτήτων του.
Ασφαλώς στις περισσότερες εταιρίες δεν συμβαίνει αυτό.
Ο σωστός manager πρέπει να γνωρίζει ακριβώς την κατάσταση σε κάθε τμήμα της εταιρίας του και κατά πόσο αυτό αποδίδει ή όχι στο 100% των δυνατοτήτων που έχει. Όταν ο manager έχει την εικόνα αυτή τότε λέμε ότι γνωρίζει ακριβώς την «υπάρχουσα σκηνή» στην εταιρία του.
Η υπάρχουσα σκηνή μπορεί να είναι σαν γενική εικόνα πολύ καλή, αποδεκτή, ή κακή και γενικά ο manager διαχειρίζεται σε καθημερινή βάση καλές και κακές καταστάσεις σχετικά με την επιχείρησή του.
Όταν λέμε λοιπόν «υπάρχουσα σκηνή» εννοούμε το τι συμβαίνει στην εταιρία την παρούσα χρονική περίοδο.
Ο manager λοιπόν είναι εκεί για να κάνει σίγουρο και να εγγυηθεί ότι η υπάρχουσα σκηνή βελτιώνεται. Στην πραγματικότητα η κύρια υπευθυνότητα ενός manager είναι να κατανοεί και να γνωρίζει πως και γιατί συμβαίνουν οι καλές και οι κακές καταστάσεις στην εταιρία του και με κατάλληλες οδηγίες και παρεμβάσεις να κατευθύνει τα πράγματα όσο γίνεται πιο κοντά στην ιδανική σκηνή και τα οράματα που έχουν τεθεί σε σχέση με τη δραστηριότητα της εταιρίας.
(Από το βιβλίο: Speaking from experience. Based of the works of L. Ron Hubbard)