Καθορίστε με σαφήνεια τον σκοπό της εταιρείας σας
Σε ένα ταραγμένο επιχειρηματικό περιβάλλον, ο σκοπός της εταιρείας καθορίζει την κατεύθυνση λειτουργίας της. Είναι πολύ σημαντικό ένας επιχειρηματίας να βρει τον σκοπό, που να κινητοποιήσει το προσωπικό ως προς την εκτέλεση των καθηκόντων του και ταυτόχρονα να κερδίσει τη συμφωνία του πελάτη.
Η έλλειψη σκοπού μέσα σε μία εταιρεία δημιουργεί ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ και ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΕΙΣ. Η ανάπτυξη και η ευημερία επιτυγχάνονται ευκολότερα, εφόσον τα άτομα ακολουθούν και πιστεύουν σε ένα κοινό σκοπό. Όταν κάθε εργαζόμενος αντιλαμβάνεται διαφορετικά τον λόγο ύπαρξης της εταιρείας, είναι σχεδόν αδύνατον να ευθυγραμμιστούν σωστά οι ενέργειες ολόκληρης της ομάδας.
Δεν είναι τυχαίο που οι μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως, δίνουν έμφαση στην διατύπωση και στην επικοινωνία του βασικού τους σκοπού. Για παράδειγμα, ο βασικός σκοπός της εταιρείας KRAFT είναι να «βοηθήσει τους ανθρώπους να τρώνε και να ζούνε καλύτερα» και της ΙΚΕΑ «να βελτιώσει την καθημερινότητα των περισσότερων ανθρώπων».
Ανεξάρτητα με το μέγεθος της εταιρείας, η ύπαρξη και η αποδοχή ενός βασικού σκοπού είναι απαραίτητη.
Το λάθος που κάνουν πολλοί επιχειρηματίες, είναι ότι πιστεύουν πως ο βασικός σκοπός μιας εταιρείας πρέπει να είναι τα χρήματα. Τα χρήματα δεν είναι ποτέ το βασικό κίνητρο. Είναι το φυσικό επακόλουθο μιας σωστής και εύρυθμης λειτουργίας της επιχείρησης, η οποία δημιουργεί χαρούμενους πελάτες.
«Οι πελάτες σας δεν αγοράζουν από εσάς για να σας κάνουν πλούσιους.»
Αν τους πείτε κάτι τέτοιο, θα αρνηθούν να σας στηρίξουν.
Αγοράζουν από εσάς, επειδή συμφωνούν με αυτό που επικοινωνεί και πρεσβεύει η επιχείρησή σας. Σαν επιχειρηματίας, πρέπει να δώσετε τον ακριβή ορισμό του σκοπού της εταιρείας σας και να βεβαιωθείτε ότι το προσωπικό σας τον κατανοεί και είναι πρόθυμο να εργαστεί γι' αυτόν. Στη συνέχεια, επικοινωνήστε αυτόν τον σκοπό και στους υποψήφιους πελάτες σας.
Θα πρέπει συνεχώς να υπενθυμίζετε στον εαυτό σας και στους υπαλλήλους σας, τον λόγο για τον οποίο λειτουργεί η επιχείρηση. Ακόμα και η καλύτερη διοίκηση στον κόσμο δεν θα αποκτήσει ποτέ την ολοκληρωτική υποστήριξη της ομάδας, αν υπάρχει απουσία ενός βασικού σκοπού.